Logo portalu

Lubelski Terminal intermodalny – Intermodal wznowił swoją działalność!

Lubelski Terminal intermodalny – Intermodal wznowił swoją działalność!

Wszyscy doskonale wiemy, że ważnym elementem łańcucha dostaw wpływającym na efektywny przepływ dóbr materialnych są terminale przeładunkowe. To one są miejscem koncentracji działalności usługowej i odgrywają kluczową rolę w poprawnym funkcjonowaniu przepływów pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami.

Lubelski Terminal Kolejowy – Intermodal obejmuje teren wielkości 25tys. m2 powierzchni operacyjnej, magazyn cross-dockowy, parking dla ciężarówek oraz tor kolejowy o długości 600m. Wsparcie przy rozładunku i załadunku kontenerów zapewnia specjalny wózek, czyli rechastacker.

Terminal zlokalizowany w Drzewcach koło Nałęczowa, w bezpośrednim połączeniu z drogą ekspresową S17 Warszawa-Hrebenne, w końcu wznowił swoją działalność. Po pięciu latach nareszcie dobiegła końca modernizacja linii kolejowej na odcinku Lublin-Warszawa, a na bocznicę terminala wjechał pierwszy skład czterdziestu kontenerów z Indii. Postanowiliśmy osobiście sprawdzić, jak odbywa się ich rozładunek.

Na miejscu spotkaliśmy się z właścicielem Panem Dariuszem Rydzem i przeprowadziliśmy z nim krótką rozmowę. Na wstępie zapytaliśmy, dlaczego zdecydował się na inwestycje w terminal.

- Z uwagi na negatywny wpływ drogowego transportu na środowisko poszukuje się alternatywnych rozwiązań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jednym ze sposobów jest właśnie transfer ładunków z transportu drogowego na bardziej przyjazne środowisku gałęzie transportu. To transport intermodalny jest jednym z alternatywnych rozwiązań w tworzeniu nowoczesnych łańcuchów transportowo-logistycznych – odpowiada Dariusz Rydz.

Na pytanie o możliwości przeładunkowe tego terminala, jako jego właściciel dodaje, że:

- Nasze możliwości przeładunkowe to cztery składy 60 kontenerowe na dobę, a jeśli będzie duże zainteresowanie firm, rozbudujemy terminal i zwiększymy jego przepustowość – zapowiada.

Do Pana Dariusza zgłaszają się już pierwsze firmy zainteresowane zmianą dotychczasowej metody transportu swoich towarów, bądź surowców. Jak podkreśla właściciel terminala, głównym argumentem skłaniającym firmy do tej zmiany jest potrzeba redukcji kosztów związanych z logistyką i położenie terminala blisko Lublina.

Ze względu na długą przerwę w funkcjonowaniu terminala, możliwości przeładunkowe są obecnie wykorzystywane w niewielkim stopniu. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości liczba lubelskich przedsiębiorców korzystających z Lubelskiego Terminala Kolejowego będzie się stopniowo zwiększać.

 

Tekst: Aleksandra Śliwa, UMWL

Zdjęcia: Tomasz Wuczko, UMWL

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości