Logo portalu

Oferta dla biznesu. Expo 2020 Dubai

Oferta dla biznesu. Expo 2020 Dubai

Już niebawem ruszają kolejne inicjatywy programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. Oferta składa się z 13 narzędzi wsparcia, skierowanych do polskich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes w krajach Zatoki Perskiej, wykorzystując udział Polski w tym największym promocyjno-wystawienniczym wydarzeniu na świecie. Pierwsza z inicjatyw – program Go to Brand Expo 2020 realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości – wystartował 27 stycznia 2021 r.

 

Expo 2020 w Dubaju, które ze względu na pandemię koronawirusa zostało przełożone o rok i potrwa od 1.10.2021 do 31.03.2022, będzie jedną z pierwszych na tak ogromną skalę imprez o charakterze stacjonarnym. Organizatorzy spodziewają się 18 milionów gości, którzy złożą 25 milionów wizyt.

 

Program gospodarczy to kluczowy element polskich przygotowań do Expo 2020 w Dubaju. Głównym celem przedsięwzięcia jest promocja gospodarcza polskich firm oraz wsparcie w nawiązaniu i utrzymywaniu relacji biznesowych z partnerami na Bliskim Wschodzie. To założenie wynikające wprost z Koncepcji Programowej udziału Polski w Expo 2020 w Dubaju, która została przyjęta przez Radę Ministrów w 2018 roku oraz potwierdzona poprzez aktualizację w grudniu 2020 roku.

 

- Komponując program gospodarczy, dążyliśmy do tego, by stał się dla polskich przedsiębiorców impulsem do realizacji aspiracji eksportowych. Ofertę współpracy kierujemy zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. Wydaje się, że w nadchodzącym roku nie będzie lepszego kontekstu do promocji biznesu na rynkach arabskich.  Expo 2020 w Dubaju staje się parasolem dla wielu inicjatyw – od dyplomatycznych, przez gospodarcze, naukowe, aż po kulturalne. Na wszystkich tych płaszczyznach budujemy wielobarwny przekaz o naszym kraju, który będziemy prezentować w Pawilonie Polski oraz podczas wielu wydarzeń, które zaplanowaliśmy na pół roku Wystawy. Ich zwieńczeniem będzie Dzień Polski oraz Forum Gospodarcze Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie (6–7 grudnia 2021 r.) – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

 

Propozycja wsparcia jest kierowana w szczególności do branż, które zostały zidentyfikowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu, tj. sprzęt medyczny, kosmetyki, „Moda Polska” (odzież, obuwie, galanteria, sektor jubilerski), IT/ICT, gamedev, meble, biotechnologia i farmaceutyki, usługi prozdrowotne, polskie specjalności żywnościowe, branża budowlana, jachty i łodzie rekreacyjne, zielone technologie, turystyka, mobilność i elektromobilność.            

 

Oferta dla przedsiębiorców została przygotowana we współpracy z wieloma instytucjami, m.in. Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, a także Urzędami Marszałkowskimi. Zestaw narzędzi obejmuje wsparcie promocyjne, organizacyjne i finansowe, dając również możliwość poszerzenia wiedzy nt. rynków arabskich oraz okazję do nawiązania kontaktów biznesowych.

Szczegóły programu gospodarczego będą na bieżąco prezentowane na stronie www.expo.gov.pl.

Więcej informacji na stronie Rusza program gospodarczy Expo 2020 w Dubaju

 

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości