Logo portalu

Podsumowanie II cyklu spotkań Biznes Lubelskie 2018 dla mikroprzedsiębiorców

Podsumowanie II cyklu spotkań Biznes Lubelskie 2018 dla mikroprzedsiębiorców

Biznes Lubelskie 2018 to drugi cykl bezpłatnych spotkań, tym razem dedykowanych do mikro przedsiębiorców, przedstawicieli samorządów oraz instytucji otoczenia biznesu.

Szefowie z lokalnych firm podpowiadali w jaki sposób wprowadzić swoje produkty na rynek lokalny, krajowy i międzynarodowy. Doradzali także jak efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem i radzić sobie z ewentualnymi trudnościami.

Od sierpnia do listopada 2018 r. włącznie zorganizowano łącznie dwadzieścia cztery spotkania, które odbyły się we wszystkich powiatach województwa lubelskiego. Biznes Lubelskie odwiedziło: Krasnystaw, Biłgoraj, Białą Podlaską, Zamość, Łęczną, Radzyń Podlaski, Świdnik, Janów Lubelski, Łuków, Lublin, Chełm, Ryki, Tomaszów Lubelski, Parczew, Lubartów, Włodawę, Hrubieszów, Kraśnik, Puławy, Opole Lubelskie.

 

 

Artur Habza, Dyrektor Departamentu Gospodarki i Współpracy Zagranicznej UMWL w Lublinie

Biznes Lubelskie i cały ten pomysł na cykl spotkań dla mikroprzedsiębiorców, to pomysł wynikający z potrzeb, które są zgłaszane. Zespół Biznes Lubelskie i Urząd Marszałkowski działają na zamówienie. To zamówienie spływało do nas właśnie z takich małych miejscowości, gdzie często byliśmy zapraszani. Samorządy lokalne coraz bardziej aktywnie funkcjonują z przedsiębiorcami. Okazuje się, że brakuje takiej informacji, brakuje spotkań i tego co jest bardzo łatwo dostępne w tym przypadku w naszym mieście wojewódzkim w Lublinie, stąd pomysł całego cyklu spotkań w każdym powiecie.

 

Natalia Wysocka, Zespół Biznes Lubelskie

UMWL zorganizował cykl spotkań Biznes Lubelskie po to by przekazać przedsiębiorcom pewnego rodzaju wiedzę merytoryczną, ale również po to by pozyskać od nich informację, czego oni tak naprawdę potrzebują i jakiego rodzaju wsparcia oczekują od administracji publicznej.

 

Tomasz Wuczko, Zespół Biznes Lubelskie

W drugim cyklu spotkań Biznes Lubelskie postanowiliśmy przenieś ciężar naszego wsparcia na małe i mikroprzedsiębiorstwa. Z dużymi firmami współpracujemy już od lat, jednak doszliśmy do wniosku, że to jednak małe firmy stanowią ogromną siłę naszej gospodarki.

 

Danuta Sulowska, Zespół Biznes Lubelskie

Spotkania Biznes Lubelskie są przede wszystkim ważne dla naszych przedsiębiorców ze względu na to, że mogą podzielić się swoimi doświadczeniami.  Przedsiębiorcy mogą się spotkać, mają czas na to aby posłuchać bardzo inspirujących wykładów, porozmawiać z sąsiadami, partnerami oraz pozyskać nowe kontakty, na które na co dzień nie ma czasu.

 

Aneta Najda, Kierownik Filii UMWL w Zamościu

Przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się z jakich form wsparcia w zakresie eksportu i wystawiennictwa mogą skorzystać, które oferuje im UMWL. Jest to też spotkanie mające na celu wymianę doświadczeń, o czym mówią prelegenci, którzy już tych form wsparcia skorzystali i zachęcają innych przedsiębiorców do tego, aby udali się do UMWL po wsparcie, po informacje jak to wygląda.

 

Członkowie zespołu biznes lubelskie podczas rozmowy z uczestnikami spotkań dla mikroprzedsiębiorców
Na każdym spotkaniu przedstawiciele zespołu Biznes Lubelskie przez cały czas byli do dyspozycji mikroprzedsiębiorców.

 

Praktycy biznesu merytorycznie o przedsiębiorczości

W trakcie spotkań szefowie lokalnych firm podpowiadali uczestnikom jak rozwinąć skrzydła w biznesie oraz jak ważna w rozwoju firmy jest motywacja i wytyczanie długoterminowych celów.

W spotkaniach udział wzięli:

  • Dominik Polak - Wiceprezes wytwórni makaronów POL-Mak S.A.
  • Artur Tymiński - Założyciel i właściciel BIO BERRY POLAND Sp. z o.o.
  • Robert Suszko - Prezes Bon Appetit Sp. z o.o.
  • Grzegorz Gruza - Wiceprezes Bon Appetit Sp. z o.o.
  • Zbigniew Hołyk - Prezes Zarządu LubApple Sp. z o.o.

 

Zbigniew Hołyk, Prezes Zarządu LubApple Sp. z o.o.

Na dzisiejszym spotkaniu z przedsiębiorcami w powiecie Zamojskim miałem okazję przedstawić swoją firmę LubApple, która składa się z 5 konkurujących wcześniej  ze sobą grup producenckich. Okazało się, że nasza współpraca przynosi oczekiwane efekty, w związku z tym chciałem to przekazać przedsiębiorcom na dzisiejszym spotkaniu i mam wrażenie że zaciekawiłem tym odbiorców.

 

Aneta Bartmińska, Centrum Obsługi Inwestorów w Opolu Lubelskim

Podobało mi się to, co mówił Pan prezes LubApple o zrzeszaniu, bo my właśnie idziemy w tym kierunku. Myślę że jego zdanie też pomogło nam, żeby niektórych przedsiębiorców, którzy jeszcze nie chcą się zrzeszyć, jego przykład pozwoli na to, żeby jednak dali się przekonać, żeby nie traktować się jako konkurencje tylko jako wspierające się firmy.

 

Artur Tymiński, założyciel i współwłaściciel BIO BERRY POLAND Sp. z o.o.

Dzisiaj w Lublinie mieliśmy spotkanie, na którym mówiliśmy o przedsiębiorczości, możliwościach rozwoju firm, o tym co należy robić, o możliwościach zbytu, nowych trendach i o tym, że ten rynek jest teraz rynkiem globalnym.

 

Ewelina Flis-Olszewska, Biuro detektywistyczne Mirosław Flis

Wysłuchałam dwóch bardzo ciekawych prelekcji, szczególnie wystąpienie prezesa firmy zajmującej się mrożonymi owocami, ponieważ mówił tak jak sytuacja ekonomiczna wygląda w rzeczywistości i że czasem jest ciężko na ten polski rynek się przebić.

 

Grzegorz Gruza, Wiceprezes Zarządu Bon Appetit Sp. z o.o.

Według mnie spotkania tego typu są bardzo wartościowe z punktu widzenia po pierwsze wzajemnej inspiracji, po drugie możliwości budowania wzajemnych relacji, poznawania się nawzajem w lokalnym środowisku, w którym funkcjonujemy. Myślę, że pozawalają zweryfikować czy ten pomysł na biznes jest dobry, a po drugie pozwalają mieć kontakt z osobami, które zdobyły już wartościowe doświadczenie, które mogą pomóc ocenić pewne rzeczy, zweryfikować i podzielić się tym co działa, a co nie działa w biznesie.

 

Robert Suszko, Prezes Bon Appetit Sp. z o.o.

Najłatwiej opowiadać o biznesie bazując na własnym przykładzie. Warto wywarzać co mówimy biorąc pod uwagę co nam się udało jak również tam gdzie popełniliśmy błędy. Ludzie uczą się z jednego i z drugiego i obie rzeczy są bardzo wartościowe.

 

Bo w biznesie trzeba się dobrze prezentować

O tym jak dobrze zaprezentować się w rozmowie podczas wystąpienia publicznego i przed kamerą, opowiadali dziennikarze TVP3 Lublin i Polsatu:

  • Anna Dąbrowska - dziennikarz TVP3 Lublin,
  • Andrzej Baryła - prezenter i reporter w TVP3 Lublin,
  • Piotr Kuśmierzak - dziennikarz Polsatu, reporter Polsat News.

 

bezpłatne spotkania dla mikroprzedsiębiorców
Jeden z uczestników spotkania Biznes Lubelskie 2018 podczas rejestracji w Zamościu

 

Anna Dąbrowska, dziennikarz TVP3 Lublin

W ramach cyklu Biznes Lubelskie dzieliłam się swoją wiedzą i swoim doświadczeniem na temat tego jak budować pozytywny wizerunek. Dotyczy to ludzi aktywnych, a ludzie Biznesu takimi są. Jak prowadzić rozmowy biznesowe, jak się do nich przygotować i przede wszystkim też jak powiem w cudzysłowie sprzedać swoją firmę przed kamerą jak najlepiej.

 

Eliza Piechowicz-Sudół, Abrakadabra

Pani Ania Dąbrowska mówiła dzisiaj o możliwościach jakie daje nam kamera i współczesna telewizja. Po powrocie do firmy będę starała się wdrożyć i wykorzystać te możliwości do swojej działalności.

 

Andrzej Baryła, prezenter i reporter w TVP3 Lublin

Dla mnie to bezcenne spotkania, bezcenny materiał i doświadczenie dlatego, że na przykładzie firm z naszego regionu widzę jak duży postęp zrobiły. Z małych, lokalnych firm stały się często globalnymi producentami. Moim zadaniem jest przekonanie przedsiębiorców i producentów jak ważna jest rola mediów w informowaniu o biznesie, w kreowaniu wizerunku firm a także w promocji lokalnych produktów w kraju i zagranicą.

 

Piotr Kuśmierzak, dziennikarz Polsatu, reporter Polsat News

Dziennikarzy przede wszystkim nie powinniśmy się bać, to było moje główne przesłanie dzisiaj na spotkanie Biznes Lubelskie w Białej Podlaskiej.  Ja doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że gdy dzwoni dziennikarz to robi się nerwowo, zarówno dziennikarz telewizyjny, radiowy czy prasowy, ale w cale tak być nie musi. Dziennikarze chcą newsa, ale to my chcemy się jak najlepiej zaprezentować i o tym zawsze trzeba pamiętać.

 

Marzena Koleśnicka, "Akademia Uśmiechu" Przedszkole Niepubliczne

Największe wrażenie zrobił na mnie wystąpienie pana Piotra, który pokazywał nam w jaki sposób zachowywać się jeśli chodzi o występ przed kamerą i to, że nie należy bać się dziennikarzy.

 

Piotr Turowski, Naczelnik Wydziału Strategii Rozwoju i Funduszy zewnętrznych UM Lubartów

Bardzo się cieszę, że takie spotkania są organizowane, cieszę się że mogliśmy kolejne spotkanie gościć w Lubartowie, cieszy mnie również frekwencja, która wyniosła na dzisiejszym spotkaniu około 50 przedsiębiorców z Lubartowa i okolic co jest bardzo dobrym wynikiem. Wiem, że wynieśli stąd bardzo dobre wrażenia. Całe spotkanie bardzo mi się podobało, prelegenci zostali dobrani w sposób właściwy przez co przełoży się to na funkcjonowanie naszych przedsiębiorców i rozwój biznesu.

 

Krzysztof Kołtyś, Burmistrz Janowa Lubelskiego

Wszystko co zmierza w kierunku takim aby pobudzić lokalną przedsiębiorczość, mikro, małe, średnie czy też duże firmy, sprzyja rozwojowi zarówno gminy jak też naszego kraju. Każda inicjatywa która spowoduje, że powstanie nowa firma, że istniejąca firma zwiększy swój potencjał, wolumen możliwości, każda taka inicjatywa jest niezwykle cenna.

 

Biznes Lubelskie 2018 - II cykl w liczbach

 

  • 24 spotkania we wszystkich powiatach
  • 60 godzin prelekcji merytorycznych
  • 48 godzin rozmów networkingowych
  • 1271 firm i mikroprzedsiębiorstw
  • 1751 uczestników
  • 8 prelegentów

 

Maciej Szubratowski, Mateusz Grzegorczyk, Puławski Park Naukowo Technologiczny:

Chyba możemy zgodnie powiedzieć, że spotkanie Biznes Lubelskie to doskonały moment do tego, żeby wymienić doświadczenia i posłuchać czasami kilku osób mądrzejszych. Pamiętajmy o tym i wynieśmy lekcję z dzisiejszych zajęć, że to nie my jesteśmy najważniejsi, i że cały czas się uczymy.

 

bezpłatne spotkania dla mikroprzedsiębiorców Lublin
Pamiątkowe zdjęcie uczestników spotkania Biznes Lubelskie 2018 dla mikroprzedsiębiorców w Lublinie

 

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości