Przejdź do treści
Strona Facebook (nowe okno) Strona Tweeter.com (nowe okno) Strona Youtube.com (nowe okno)

Powiatowe Biura Biznes Lubelskie

czwartek, Styczeń 9, 2020

 

W Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie odbyła się konferencja prasowa podczas, której zostały podpisane porozumienia dotyczące uruchomienia dziesięciu „Powiatowych Biur Biznes Lubelskie”.

W wydarzeniu uczestniczyli: Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski, wicemarszałek Michał Mulawa oraz starostowie oraz wicestarostowie z dziesięciu powiatów województwa lubelskiego (biłgorajskiego, hrubieszowskiego, janowskiego, krasnostawskiego, kraśnickiego, lubelskiego, łęczyńskiego, łukowskiego, świdnickiego i włodawskiego).

Celem Powiatowych Biur Biznes Lubelskie będzie wzmacnianie konkurencyjności przedsiębiorstw z sektora MŚP (mikro, małych  i średnich przedsiębiorstw) z terenu województwa lubelskiego, świadczenia usługi informacji i promocji gospodarczej, udzielania wsparcia w zakresie działalności inwestycyjnej oraz zwiększania eksportu. Zakres działań PBBL będzie m.in. polegał na współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, instytucjami otoczenia biznesu przy realizacji zadań związanych z promocją gospodarczą, obsługą inwestorów i eksporterów, a także z rozwojem przedsiębiorczości w regionie. Funkcjonowanie Biur ma się opierać na współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie i poszczególnych powiatów województwa lubelskiego przy współudziale szeroko rozumianych instytucji otoczenia biznesu.

Do najważniejszych zadań Powiatowych Biur Biznes Lubelskie będzie należało:

  1. Organizacja wydarzeń promocyjno–informacyjnych, warsztatów, szkoleń dla przedsiębiorców, JST, IOB.
  2. Audyt i przygotowanie informacji nt. potencjału inwestycyjnego, gospodarczego
    i społecznego regionu.
  3. Organizacja udziału przedsiębiorców, JST, IOB itd. w konferencjach, kongresach, forach i seminariach krajowych o tematyce gospodarczej.
  4. Organizacja zagranicznych misji gospodarczych krajowych i zagranicznych dla przedsiębiorców z województwa lubelskiego.
  5. Organizacja przyjazdowych wizyt studyjnych dla przedsiębiorców, JST, IOB i innych potencjalnych kontrahentów (krajowe i zagraniczne).
  6. Stworzenie ogólnie dostępnej bazy danych terenów inwestycyjnych oraz udzielenie wsparcia przedsiębiorcom w zakresie podjęcia decyzji o lokalizacji inwestycji lub rozwoju działalności eksportowej.
  7. Opracowanie oraz aktualizacja bazy danych przedsiębiorców z regionu poszukujących inwestorów zewnętrznych oraz zewnętrznych odbiorców produktów i usług.
  8. Promocja gospodarczego wizerunku województwa lubelskiego podczas kluczowych wydarzeń i imprez w regionie i w kraju.
  9. Promocja oferty inwestycyjnej województwa lubelskiego i potencjału eksportowego Lubelszczyzny.

 

Galeria: