Logo portalu

W drodze z Chin do Londynu

W drodze z Chin do Londynu

 

W 18 dni pokona 12 tys. kilometrów z Chin do Wielkiej Brytanii

 

Chiński przewoźnik kolejowy uruchomił bezpośrednie połączenie towarowe z Yiwu we wschodniej prowincji Zhejiang do Londynu. Pociąg wyruszył 1 styczna i przejedzie przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy, Belgię i Francję. Po przejściu przez kanał La Manche dotrze do stacji końcowej Barking Station w Londynie. Planowany termin to 19 stycznia. Pociąg towarowy przewozi 88 kontenerów z towarami takimi jak odzież, tkaniny i torby.

 

Polska ma szansę stać się hubem obsługującym wymianę handlową między Chinami a Europą Zachodnią.

 

Transport towarów koleją z Chin do Polski jest szybszy niż statkiem i tańszy niż samolotem, dlatego rośnie nim zainteresowanie.  Choć pociąg może jednorazowo przetransportować do 200 kontenerów - w porównaniu do 20 tys., które mieszczą się na kontenerowcu - i jest droższy niż transport morski - to jego zaletą jest o ponad połowę krótszy czas oczekiwania. Statki płyną do Europy przez 35 dni, a w niektórych przypadkach nawet 50..

 

W większości wypadków kontenery przywożone koleją do Europy z Chin przejeżdżają przez centrum logistyczne Grupy PKP Cargo w Małaszewiczach, położone niedaleko granicy polsko-białoruskiej.

 

Z Chin do Polski i dalej do Europy wożone są towary wysoko przetworzone, szeroko rozumiana elektronika np. komputery, tablety, telefony i odzież. W drugą stronę jedzie między innymi alkohol (piwo, wódka, wino), artykuły spożywcze (słodycze, olej, soki, owoce), samochody i części samochodowe. Z Polski w pociągu jadą także kontenery-chłodnie, w których utrzymywana jest stała temperatura na całej trasie przejazdu. To pozwala na bezpieczny przewóz artykułów spożywczych.

 

 

Nowy Jedwabny Szlak szansą na rozwój gospodarczy Polski

Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen, na zlecenie banku HSBC, jedynie dwie na pięć firm na świecie ma świadomość ogromnego planu inwestycji infrastrukturalnych, zwanego Nowym Jedwabnym Szlakiem. Obejmuje on budowę nowych morskich i lądowych połączeń między Azją a Europą w celu wspierania wymiany handlowej i przepływów kapitałowych w obu kierunkach.

Martin Reichel, członek zarządu HSBC Bank Polska S.A

Projekty związane z budową Nowego Jedwabnego Szlaku już dziś otwierają wiele możliwości dla firm, które zajmują się rozwojem infrastruktury, takiej jak drogi, porty czy sieci telekomunikacyjne. Realizowane już inwestycje obejmują m.in. budowę linii kolejowej w Indonezji, centrum logistycznegow Grecji i stacji elektroenergetycznej w Bangladeszu. „W przyszłości Nowy Jedwabny Szlak będzie wspierał rozwój wymiany handlowej między 60 krajami, które znajdują się na jego trasie, a w których mieszka prawie 2/3 światowej populacji. To szansa, którą powinna przeanalizować każda firma szukająca nowych możliwości rozwoju czy rynków zbytu.

Pociąg towarowy będzie wzmocnieniem wzajemnych powiązań Europa – Chiny, tym samym przysłuży się wsparciu inicjatywy Nowego Jedwabnego Szlaku

 

źródło: http://chiny24.com/news/hsbc-projekt-nowy-jedwabny-szlak-malo-znany

http://en.people.cn

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości