Przejdź do treści
Strona Facebook (nowe okno) Strona Tweeter.com (nowe okno) Strona Youtube.com (nowe okno)

Wirtualna misja handlowa do Brazylii

wtorek, Marzec 15, 2016

Zapraszamy na wirtualną misję handlową do Brazylii, która odbędzie się 18 marca w godzinach 13:30 – 17:00 w Warszawie, zatytułowaną: „Przepis na Brazylię - jak nasi klienci mogą podbić największy rynek Ameryki Południowej?”

Bank Zachodni WBK we współpracy z Banco Santander Brazil, organizuje spotkanie dedykowane dla branży rolno-spożywczej  oraz sektora dóbr konsumenckich. Spotkanie odbędzie się w formie wideokonferencji z połączeniem wideokonferencyjnym z Sao Paulo.

Wydarzenie organizowane w ramach „Programu Rozwoju Eksportu” ma na celu przedstawienie polskim firmom możliwości biznesowych związanych z rynkiem brazylijskim. Głównym adresatem spotkania są firmy handlowe oraz produkcyjne zainteresowane eksportem do Brazylii oraz polscy dystrybutorzy artykułów spożywczych zainteresowani importem z tego kraju. Po stronie brazylijskiej w misji wezmą udział importerzy oraz eksporterzy zainteresowani nawiązaniem współpracy z polskimi firmami.

Spotkanie organizowane jest przy specjalnym udziale Ambasady RP w Brazylii. W roli prelegentów wystąpią partnerzy z Brazylii oraz Polski, posiadający doświadczenie w obrocie produktami spożywczym, rolnymi oraz specjalizujący się w regulacjach związanych obrotem tymi produktami oraz ich spedycją.

Będzie to dobra okazja do zapoznania się z najbardziej ciekawymi i perspektywicznymi szansami biznesowymi w największym i najludniejszym państwie Ameryki Południowej. Spotkaniu towarzyszyć będzie sesja networkingowa z udziałem lokalnych przedsiębiorców, która będzie okazją do nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń pomiędzy przedsiębiorcami.

W załączeniu dostępne są profile firm brazylijskich i agenda misji.

Osoby pragnące wziąc udział w wydarzeniu prosimy o potwierdzenie uczestnictwa pod adresem e-mail: finansowanie.handlu@bzwbk.pl

Agenda spotkania

Profile firm brazylijskich 

Więcej informacji o Brazylii:

W I półroczu 2015 r. polskie firmy sprzedały w tym kraju towary za jedynie ok. 786 mln zł, co jest wartością bliską naszemu eksportowi na maleńką Litwę. Brazylia jest trudna, ale tym, którzy są gotowi zaryzykować i gruntownie zbadają swoją niszę, może stworzyć wyjątkowe szanse biznesowe.  Brazylia należy do krajów o protekcjonistycznej postawie w obszarze handlu zagranicznego i dlatego przedsiębiorcy szczególnie mocno powinni wykorzystywać przy wejściu na ten rynek wszelkie dostępne wsparcie zewnętrzne. – W Brazylii trzeba uzbroić się w cierpliwość, szczególnie jeśli planuje się otworzyć oddział firmy. Warto mieć również partnera biznesowego na miejscu, który zna wszystkie realia i umie się w nich odnaleźć. Dlatego właśnie praktycznie wszyscy nasi klienci obecni w Brazylii, na etapie tuż po decyzji o wejściu na ten rynek, współpracowali bardzo blisko z naszym International Desk. Nasz zespół tu w Warszawie, razem z International Desk w Sao Paulo, zapewnił im tzw. miękkie lądowanie na rynku brazylijskim. Było to wsparcie informacyjne, ale też organizacyjne i doradcze – wskazuje Olga Pietkiewicz z International Desk BZ WBK S.A.

Udział Brazylii w całości polskiego eksportu sięga obecnie zaledwie 0,5 proc., co daje temu krajowi dopiero 3 miejsce na liście naszych odbiorców w Ameryce Południowej. Do kraju Canarinhos eksportujemy m.in. maszyny elektryczne i mechaniczne oraz ich części, aparaturę do telefonii, telegrafii i telekomunikacji, leki, nawozy i produkty przemysłu chemicznego oraz kauczuk syntetyczny. Jednocześnie, rynkiem brazylijskim powinny interesować się polskie firmy, które produkują maszyny, środki transportu, w tym zwłaszcza małe samoloty i części motoryzacyjne. Szansę na sukces w Brazylii mają też producenci kosmetyków.