Logo portalu

Zadowoleni z obsługi w Urzędzie Miasta Świdnik

Zadowoleni z obsługi w Urzędzie Miasta Świdnik

Ponad 90% osób załatwiających sprawy w Urzędzie Miasta Świdnik pozytywnie ocenia jakość świadczonych usług.

 

 

Poziom zadowolenia klientów co roku badany jest za pomocą ankiet dostępnych w Biurze Obsługo Klienta oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej. Składają się one z pytań zamkniętych, gdzie respondent zaznacza gotowe propozycje odpowiedzi i pytań otwartych umożliwiających konstrukcje swobodnych wypowiedzi. W tym roku otrzymano opinię od 109 osób, które oceniły m.in. termin w jakim sprawa została załatwiona, dostępność i zrozumiałość wniosków, poziom zadowolenia z obsługi, trudności z jakimi zetknięto się podczas załatwiania sprawy, ogólną ocenę pracy urzędu czy proponowane sugestie i uwagi dotyczące funkcjonowania urzędu i pracy urzędników.

- Naszym celem jest ciągłe podnoszenie jakości obsługi mieszkańców Świdnika. Idąc z duchem czasu, oferujemy klientom nową jakość usług, profesjonalną obsługę klienta. Wprowadziliśmy standardy systemu ISO a nasi urzędnicy regularnie przechodzą szkolenia
z zakresu obsługi interesantów, przekazywania informacji, budowania relacji z klientem, praktycznej pomocy publicznej i wiele innych. Co roczne ankiety pokazują nam jakie są oczekiwania naszych mieszkańców i co powinniśmy jeszcze zmieniać w systemie pracy. Ostatnio wprowadzane przez nas udogodnienia to załatwianie przez urzędników spraw w domu osób, które mają utrudnione możliwości komunikacyjne – mówi burmistrz Waldemar Jakson.

Z raportu wykonanego na podstawie badania wynika, że ponad 52% wszystkich spraw załatwianych jest w Wydziale Obsługi Klienta – którego biuro pełni rolę okna pierwszego kontaktu, następne w kolejności są Wydział Podatków i Opłat i Wydział Komunikacji Społecznej. Do najczęściej załatwianych spraw należą wymiany dowodów osobistych, potwierdzenie profili zaufanych, składanie pism, uzyskanie dodatku mieszkaniowego, sprawy związane z podatkami, opłatami lokalnymi i prowadzeniem działalności gospodarczej oraz Budżet Obywatelski i współpraca z organizacjami pozarządowymi. W ocenie poziomu zadowolenia najgorzej prezentują się warunki lokalowe urzędu, tylko 37% respondentów oceniło je na najwyższym poziomie. Na szczęście na ukończeniu są prace przygotowawcze, związane z przeniesieniem do nowej siedziby, gdzie mieszkańcy będą mogli liczyć na godne warunki obsługi.

Biorąc pod uwagę liczebność populacji gminy, konstrukcję narzędzia badawczego i fakt, że grupę docelową stanowili wyłącznie klienci urzędu, można stwierdzić, że badanie prawidłowo zobrazowało poczucie satysfakcji z jakości świadczonych przez urząd usług.

Szukasz terenów pod inwestycje?

Wartościowe tereny inwestycyjne z precyzyjnymi informacjami dotyczącymi nieruchomości